Elegant Rose - Working In Background

Citer Kiter2 Bawak Kete

Entri pasal org bawak kete, x kira ler ader lesen ke idak, asalkan org tu bleh bawak kete...... citer ni citer yg bukan luar biasa, semua org lalui samaada menjadi yg digeramkan atau org yg geram (betul ke ayat aku ni erk...)

Tapi dlm byk2 kes tu , aku nk cita pasal 2 kes ja dan ini kesnyer yg dikatakan kes2 biasa tu .......

KES 1


Org punya bersabar que dlm jem, tetiba ada yg dgn muka x bersalah, x bagi signal, x beradap ciluk kt depan. Untuk kes mcm ni aku selalu terfikir nak buat mcm ni.......

Aku selalu ckp ngan my huby, nak print besor2 pas tu liminate dan letak kt dlm keta, everytime org potong que aku nak tunjuk sign tu kt diaorg, mesti best kan....... mesti tetiba bulu2 tumbuh penuh kat badan org tu kan.....ehehehee 

Tapi jgn x tau org yg bersikap mcm ni selalunya x dak perasaan + bodoh sombong sbb tu dia tergamak buat mcm tu, dan sudah semestinya org tu akan jawab "ah lantak la, suka hati aku, yg korang gi susah payah que tu buat apa, aku bijak korang dengki plak awat......" 


KES KE 2

Bila jalan 2 lorong jadi 1 lorong dan ada manusia yg bermati-matian tak nak kasi org masuk kt depan dier...... org mcm tu kan biasa kita panggil tamak haloba + bodoh sombong jugak, bwk kete x dak lesen, tak pun amik lesen terbang.  Ya la kan masa nk amik lesen tu, masa belajar undang2 kan dh cakap dah kan, kalau kes mcm tu, kena tolak ansur means 1 bg jalan 1 masuk dan begitulah seterusnya (lg sekali confuse ngan ayat sendiri ehehehehe).

Pas tu u all pun tau kan org mcm tu selalunya Tuhan balas dgn cepat pegi ke depan sikit tengok2 dia x ke mana pun, kt belakang dari kiter ader lar kan...... dan tuk kes ni aku selalu teringin nk buat sign mcm ni......


Print besar2 pas tu laminate jugak ahahahaha ....... bukan niat nk kenakan org2 tu cuma nk ingat kan jer.  Tapi alhamdulillah smpai ari ni belum penah buat pun lagi.  Tapi apapun ingatan buat diri aku sendiri dan semua org jgnlar buat mcm tu.  Kita ni hidup berbumbungkan langit Allah, bertolak ansur dan jangan pentingkan diri sendiri.  

Kot yer pun masa tu tengah sakit perut nak "uk uk" buat la sign sekali dan tunjukkan "MAAF KAN SAYA, SAYA X BOLEH TAHAN NK KE TOILET..." ahahahahahhaa 


No comments:

Post a Comment