Elegant Rose - Working In Background

He's My Everything

Aku dh terima dia seadanya, sayang x payah nk cakap lg dah.............. apa yg aku boleh katakan aku akan sayang dia selagi ada nyawa di badan.  Marah, gaduh tu perkara biasa, tp rahsianya setiap kali aku pandang wajahnya, hati aku x penah berhenti berkata........."comelnya, geramnya........." dan sebab tu jgk aku sentiasa sayang dia.

Aku akan marah, aku akan sgt2 benci org yg bercakap lebih kurang dgn dia, org yg jatuhkan dia, org yg buat dia mcm dia x dak perasaan........ sbb bagi aku dia sgt baik, dia x pernah sakitkan ati org.  

Ingat 1 insiden lbh kurang 10 thn dulu.  Masa tu majikan x byr gaji, dan dia p tuntut gaji sbb nk beli brg keperluan anak2 yg msh kecik.  Dia bwk aku sekali, mula2 aku diam dan dgr ja conversation tu sampai 1 tahap aku rasa dan nmpk majikan dia tu seolah2 larikan diri dan mmg x nak bayar aku bukak mulut dan bgtau undang2 buruh yg aku tahu serba sedikit dan akhirnya majikan dia ckp "isteri awk ni saya tengok mcm perempuan jahat jer...."  

Tp bagi aku x pa lah, org nk ckp aku jahat pun sebab apa yg aku buat adalah utk tegakkan keadilan bagi pihak dia.  Same case dgn bdk2 tu, aku benci bdk tu sbb aku tahu bdk2 tu tipu dia, budak2 tu bohong dia, budak2 tu jatuhkan maruah dia depan org.  Mengarah dia mcm kuli batak, ckp lebih kurang ngan dia depan org.......... aku mmg x suka ok, aku x suka org buat dia mcm tu....

Sebab apa aku rasa semua tu, sebabnya 1 ja SEBAB AKU SAYANG DIA .................


No comments:

Post a Comment