Elegant Rose - Working In Background

19 Januari 2012


(EHSAN DR FB SNAPSYNDICATE)

Pada tarikh ini, 30 taun dulu waktu aku berumur 5 taun, aku dpt sorang adik yg putih melepak, idung mancung dan bibir dia sama mcm bibir mak itulah AN,adik yg cukup bijak dan nakai.......ramai tanya pasai pa panggil AN, actually dulu kecik2 kami plan nk panggil dia ni MAT tp bila dia dh pandai ckp dan org tanya nama dia sapa dari MOHD RIDZUAN tinggal AN ja sebab pelat ehehehehe

Sgt sukar nk terangkan mcm mana AN ni sebenarnya......... dia sgt2 kelakar, kalau dok dgn dia x gelak saja la kan, especially bila dia bukak teka teki dia tu, dia juga penyanyang dan x lokek langsung. Tp jenis yg x boleh tahan, kalau ada yg x kena di mata dia mmg kena la......

7 tahun selepas AN dilahirkan, mak pergi tinggalkan kami 4 beradik dan sejak tu 3 tahun kami melalui hidup susah senang tanpa mak bersama2.  Aku yg baru 12 tahun waktu mak meninggal telah BERTUKAR bukan saja kakak lagi tp pengganti mak jugak tuk adik2..... kalau pasai kena buli x payah ckp lar, apa yg dia x buat kt aku, hentak tangan kaki ngan kayu, pegang kepala hantuk ke dinding, kejar 1 rumah, jolok ngan galah buloh semua ada (ingat lg arwah Cu sebelah rumah ckp bila dia jolok galah buloh nk pukul aku "an jgn buat mcm tu mati kak hang sat gi".... ahahahaha), tp tu semua sebenarnya yg membuatkan aku dan AN cukup rapat smpailah ke akhir hayat dia sehingga 24 jam terakhir dia di dunia ini kami habiskan bersama, makan, berborak dan berlawak...........

Tiap-tiap tahun masa birthday dia, asal aku terlewat sikit dia akan kol dan marah "Kak hg x ingat ka ari ni ari apa...." dan aku kena la cover ckp "ingat tp x dan lg nk call hang......... HEPY B'DAY" dan soalan wajib ialah "hah hadiah apa plak hg nk bg kt aku taun ni...." walaupun hakikatnya 2 3 taun sekali kot aku bg hadiah kt dia..... tp ni dh 2 taun aku celebrate b'day AN tp AN x dak dgn aku, x dak kol marah aku dah, x tanya hadiah dah........ AN pergi dulu tinggalkan aku dan Cik Ni, AN sekarang dok dekat dgn mak........



SELAMAT HARI LAHIR ADIKKU SAYANG.......... SEMOGA ENGKAU TENANG DISANA 

AL-FATIHAH 

1 comment:

  1. terharu aku... semoga dia tenang disana bersama orang2 yang beriman... Insya Allah...

    ReplyDelete