Elegant Rose - Working In Background

Sian My Huby



Ari isnin my huby dapat tugasan tukar zink dekat my office, jalankan kerja bersama2 dengan partner dia, tanpa disedari jari hantu tangan kiri terkena zink yg tajam dan baru nk di pasang..... mula2 dia ingat cket jer, bila tgk betul2 rupanya luka bukan main dlm lagi, siap nmpk tulang putih..... ngeri jer tengok

Lepas balut dengan tujuan hanya untuk menghentikan darah, kami decide ke Hospital Tawakkal yg letaknya hanya 'setapak' dari office aku, smpai di hospital dan register pkl 12.32 tghari, pkl 01.05 minit seorang sister memanggil huby msk untuk dressing katanya, aku mengikut, luka cuma dicuci dan dibuang darahnya dan kemudian dibalut kembali, seorang sister lg datang memberikan injection, dtg pula seorang Dr. berbangsa India rasanya yg menjenguk dan berkata "owh kena x-ray dulu ni, baru bleh jait", Dr. hanya menjenguk di depan pintu x pun mendekati my huby. Hati dok terfikir ni, pesal tangan luka dan terang2 jari tu boleh digerakkan tp kena x-ray..... erm nk duit lebih le tu, hospital swasta la katakan.

Selepas itu, sister tadi mintak kami tunggu diluar sehingga di panggil, malangnya sehingga jam 2 petang x siapa pun yg memanggil dan aku kemudian bertanya kepada sister yg tadinya turut berada di dalam bilik dressing. Dengan muka x bersalah sister tu berkata "eh belum buat lagi ker, tadi diaorang cakap u kena buat apa?". Aku pun terangkan kepadanya yg tadi sister yg lg 1 tu ckp nk kena x-ray. Dia pun terus ke bahagian x-ray dan kemudian dtg memanggil kami ke bahagian x-ray dan mintak kami tunggu lagi, katanya org terlalu ramai

Namun aku terdengar sister tu berkata "owh tadi diaorang dh panggil nama u, diaorang cari tapi orangnya tak ada". Aku dengan muka dh merah padam berkata "tak ada sesiapa pun yg mengarahkan kami untuk ke bhgn x-ray, sister tadi cuma mntk kami tunggu di luar"...... dh bengang dh ni, sabar dh tinggal sikit dh

Kami kemudiannya mengambil keputusan untuk tidak meneruskan rawatan di situ dan mereka kemudiannya mengenakan caj consultation yg aku sendiri x tau drpd siapa service consultation tu kami dapat.

My huby kemudian ke klinik swasta yg biasa di tepi2 jalan dan apabila diceritakan kisah di Hospital tersohor tu, Dr. di klinik tu pun senyum2 kambing dan tanpa melengahkan terus mencuci dan seterusnya menjahit luka my huby.....



Actually pengalaman 'manis' yg aku dpt di Hospital Tawakkal ni bukan kali pertama tp kali ke 2. Beberapa bulan yg dulu aku mendapat demam panas dan memandangkan ada hospital yg cuma 'setapak' dr office aku pun berjalan kaki perlahan2 ke situ.

Selepas mendaftar, seorang nurse kecil molek dtg mengambil suhu badan dan tekanan darah serta bertanya berapa hari demam, setengah jam kemudian aku dipanggil msk ke bilik Dr. dan beliau memeriksa tekak dan kemudian berkata "demam biasa saja nanti saya beri ubat".

Aku kemudian dipanggil untuk menjelaskan bil rawatan yg berjumlah RM56.00 dan mereka kemudian memberikan aku slip ubat untuk di bawa ke farmasi hospital. Selepas mengambil ubat dengan muka yg sangat marah dan terasa demam pun hilang terus balik ke office. Kenapa aku bengang? sebab dengan RM56 ringgit tu aku cuma dpt consultation dari Dr. yg hanya cek tekak aku, bersama sekeping antibiotik dan 4 papan panadol yg aku bleh beli kt 7E di sebelah office ni.....

Kesimpulan dari 2 kejadian ini, jgnlah ke unit kecemasan mana2 hospital pun, baik kerajaan atau swasta sama saja...... kalau setakat demam beli jer la panadol kt kedai runcit x payah lar susah2 nk ke hospital yg 'berprestij' tu......

Doa untuk hari ini

YA ALLAH YA TUHANKU, BERIKAN KAMI KEKUATAN UNTUK MENGHARUNGI SEGALA DUGAANMU YA ALLAH, BERIKAN KAMI KESIHATAN AGAR DAPAT KAMI CARI REZKI MU YANG MELIMPAH DI BUMI MU INI YA ALLAH.... AMIN YA RABBAL ALAMIN

No comments:

Post a Comment